måndag 4 april 2011

Serveringsförslag

Öppnade ett paket köttbullar till lunch igår, importerade från Sverige, inte Mamma Scans. Hade fått information från min syster att coops egna var bättre, så det var de som beställdes. Stine jobbade, jag jobbade också men hemifrån, och då blir man lite sulten, så stekta köttbullar var en lagom lunch. När jag stod där med pannan i högsta hugg, stekpannan alltså, så tittade jag på paketet i vilka köttbullarna förvarades, se där på framsidan en bild. Pannan rynkades, pannan ovan ansiktet alltså. Köttbullar stod det, svensk kött minsann. På bilden en hög stekta köttbullar och en liten kvist av någon grön växt, sen i ena kanten en liten skål med lingon, tyttebær. Men vad är det för text under bilden, där står det serveringsförslag. Va? Är det ett serveringsförslag? En hög med köttbullar med en liten kvist och en hög lingon? Var är potatisen, potatismoset eller makaronerna? Tyckte det var ett lustigt förslag, så gjorde som det stod, men eftersom våra krukväxter inte helt liknade det gröna på bilden så hoppade jag kvisten, och lingon, nej det hade vi inte heller, men köttbullarna de var goda!











- skrivet på Markus sin Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar