fredag 28 januari 2011

Fundering om tåg

Sitter på tåget till jobbet. Inte det jag brukar ta, då det var ca 20 minuter försenat, men det tåget som går en halvtimme tidigare. Det var nämligen 35 minuter försent. Det lustiga är att eftersom det gör ett stopp mindre så kommer jag tidigare fram till min stasjon. Detta har hänt förut. En dag var det stora förseningar från Oslo området, mitt tåg jag tänkte åka med var 40 minuter sent, det visste inte jag så jag åkte till stasjonen som vanligt. Gick upp på perongen och där stod ett tåg, det gick tidigare än det jag brukar ta. Var nämligen tåget som skulle gått en timme tidigare, först var det försenat, sen hade någon blivit dålig och de var tvungna att vänta på ambulans. Så för min del innebar förseningarna den dagen, precis som idag, att jag kom tidigare fram. Konduktören kom precis, pga förseningen fick jag en kopp kaffe, tackar för den!

En annan tanke. Det itter en NSB anställd i samma vagn (motsvarar SJ), om han tar tåget till jobbet och det är försenat, blir alla tåg försenade resten av dagen då?






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar