onsdag 19 januari 2011

Kirke og sånn...

Datoen for bryllupet har egentlig värt satt lenge, praktisk tenking i forhold til fri dager for svenske folket rett og slett!

Har egentlig utsatt det å "bestille" kirke litt. Men i slutten av november ringte jeg kirkekontoret, nei da så joda, kirketid for 2012 kunne jeg ikke gjöre för i 2011.
Markus skulle bestille lokale, og det fikk han gjort da i slutten av November, Karlsvik Gård. Kjempe fint sted ved sjöen. Fantastisk!

Jeg ringte kirkekontoret igjen nå i begynnelsen av Januar, egentlig litt "flaut", for det er jo leeeenge til. Ikke noe problem, hun hadde ikke skrevet inn noen bryllup for 2012 enda, så datoen vi ville ha var jo ikke noe problem å få. Så kom problemet, hvem kirke? Markus har lagt inn sin veto at vi ikke skal gifte oss i den kirken jeg er döpt og konfirmert i. Forsåvidt ganske enig, den er stor, moderne og litt upersonlig. Så da stod det mellom Vallö kirke og Nordre Slagen Kirke. Vallö kirke har jeg ihvertfall värt i, sang i barnekor da jeg var liten, og vi sang ofte på familiegudstjeneste osv. Nordre Slagen har vi aldri värt inni, men den ligger kjempe fint til. Mens jeg snakket med henne utrolig koslige og blide damen på kirkekontoret, så rakk jeg og ombesteme meg tre ganger. Har falt på Nordre Slagen. Det er den kirken vi hörer til her vi bor nå, og vis vi evt får noe barn med tiden, så er det der dåp og konfirmasjon blir. Er ikke helt forseint å ombestemme seg heller. Hun på kirkekontoret sa at det nok ikke ble fullbooket med det förste....

I dag er det faktisk 1 år og 5mnd til vi gifter oss.. 17 laaaaange mnd. I dag er det også 6mnd siden Markus gik ned på kne:)Så tiden flyr!


Men nå kaller loppekassa!Natti natt:)

-Stine

1 kommentar:

  1. Morro å få følge planleggingen deres :) det blir nok en super dag.


    -line

    SvaraRadera