fredag 1 juli 2011

Plötsligt händer det..

Har en helt egen tågvagn idag, vart är alla? Kanske det är fredag så alla tar ledigt, eller har alla andra startat sin semester idag 1:a juli? Blev svårt att välja plats, satte mig på min favoritsida, men där knarade fönstret.. Så hittade min nuvarande plats efter lite letande, inte mycket störande ljud. I alla fall inte från andra passagerare, härligt, inget hostande, pratande och framförallt inget snörvlande! Vad ska jag göra med väskan, ska jag ställa den på golvet eller i sätet bredvid mig. Normalt ställer jag den på golvet, men då är det mycket folk och alla vill sitta, men idag kanske det inte gör något om väskan får en stol. Risken är att vid nästa station kommer fler, då har jag troligtvis somnat, kan inte flytta väskan. Bäst jag ställer den på golvet.

Det är första veckan då Oslo sentral har varit stängd, inga tåg genom Oslo, men mina tåg går dit jag ska, och när jag ska hem startar tåget där jag går på, helt perfekt, mycket mer plats och det går i tid.

Nu är det bara 4 veckor kvar till ferien! Härligt härligt.





- skrivet på Markus sin Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar